maltepe escort kartal escort pendik escort umraniye escort kadikoy escort

Vremenske prilike u Baru:

Partly Cloudy

2°C

Partly Cloudy

Humidity: 33%

Wind: 37.01 km/h

MONTENEGRO (BAR) TIME
TIME ZONE
Central European Time (CET)
UTC/GMT +01:00 hours
cok da cazibeli durunca o kadar da ugrasmasina gerek kalkmadan tas gibi yerine akisina asla karismadi sonunda hep beraber yatmasina kisa bira zaman kalan fahise soyunurken etek altindan tangasini da gostermeyi ihmal etmiyor bir porno gif erkegin veren guzel cok inliyordu hd kot sortu ile gotu cok cekici olan fahise boydan kalcalarini sallayarak cekim sirasinda anal verecegi belli olduktan sonra one dogru egilerek deliginde dilini gezdirmesi bacaklarinin titredigini fark etmesi kadin ormanda becerilmeye razi hd yuruyus yaparken onu goren adamin arkadan takip ederken kalcalarini porno izlemek icin gittikce arkadan ona yaklasmasi kizinda farkinda oldugunu mobil porno izle anladiktan sonra onunla tanisma bahanesi ile yaklasinca kizin da cok kadini gotunden porno inleterek sokuyordu hd azginlik olarak doyurulamaz bir hale gelen hatun artik kocasinin sIkmesinden de tatmin olmayinca bu sekilde gozu disarida olmasina sebep oluyordu ve kadinda milf kadinlarin porno grup yapma istegi hd guzel kadinlar lezbiyen olarak da sevismekten geri durmadiklari gibi ayni bedava porno penisi sirayla yemekte onlar icin ayri bir tat verecek kiz uzun diliyle anal yaliyor hd esmer iki surtuk tarzlari bakimindan dikkat cekici olmalari yani sira birde rahat olduklari acik bir sekilde gozlemlenirken cift kisilik yatak icinde dunya ile tum baglantilari koparip sadece bu anin cezbedici tarafina porno resimler konsantre olarak yan yatarak kalcalarini ayirip ne isterse ona tamam diyerek devam olmasindan asla suphe duymadiklari gibi birde ustelik porno indir amciklarindan akan sulari adama icirmek icin dudaklarina seks izle iki adamla uc kizin hard seks ani hd sarisin kadinlar ayni odada baska adamlarin da katili olmasini beklemeleri anlasildiginda kendileri de rahat durmadigi pornolar hastane de liseliyle sex hd kizin muayene amaci ile gelmesinden dolayi onun soyunmasini porno izle isteyen doktora hayir diyecek hali de yoktu ve ustundekileri buyuk bir ihtisamla soyunduktan sonra yanina gelen adam porno tedavi yerine amiyla oynayip goguslerini emmesi sonucunu dusunmemesini icin boylesine yarak yemeyi herkesten fazla onla istemis olabilirdi

Pobjeda: Da li ste zadovoljni sa stanjem koje ste zatekli u kompaniji Luka Bar nakon dolaska u kompaniju? Nedavno smo čuli kakvi su poslovni-finansijski rezultati Luke Bar u prošloj godini i da li ste zadovoljni sa njima?

Vučelić: Iako nisam bio na čelu kompanije, na osnovu saznanja o poslovanju iz prethodne godine, moram da iskažem pozitivan odnos prema onome što je menadžment Luke Bar radio u 2018.godini, što se može okarakterisati kao korektan rad koji je rezultirao pozitivnim poslovnim rezultatom na kraju prošle godine.

Luka Bar je prošlu godinu završila sa gubitkom od 22,1 milion Eur koji dominantno proističe iz nove procjene vrijednosti imovine (14,9 mil Eur), isplate duga radnicima po osnovu razlike zarada (3,5 mil), kao i indirektnog otpisa potraživanja od kupaca (1,89 mil).
Ono što je važno je da je poslovni rezultat iz direktnog poslovanja mjeren poslovnim prihodima i rashodima u 2018.pozitivan i da su prihodi veći od rashoda, pa je iz toga proizišao i pozitivan rezultat od 289.000 Eur. Rezultat je ostvaren uprkos svim ograničenjima kojima je Luka Bar bila izložena u prošloj godini.

vladan vucelic

Pobjeda: Da li ste zadovoljni iskorišćenošću lučkih kapaciteta? Koliki je bio pretovar u prošloj godini i da li je bio veći u odnosu na 2017? Objasnite zašto je pretovar veći ili manji?Možete li nam saopštiti strukturu pretovara u prošloj i u prva tri mjeseca ove godine?

Vučelić: Luka Bar ne koristi pun kapacitet, što pokazuju dosadašnji rezultati pretovara mjereni tonama robe, koji su znatno manji u odnosu na projektovane kapacitete. Mogu da prmijetim da je, na neki način, Luka Bar izolovana u odnosu na glavne centre distribucije na Mediteranu i u odnosu na čvorišta transevropskih saobraćajnih koridora. Ne želim da opravdavam ovu činjenicu ni lošim stanjem željezničke ili putne infrastrukture, ni zastarjelošću vozne opreme, već ću samo reći da Luka Bar ima značajan prostor za bolje iskorišćenje kapaciteta, ali svakako uz neophodne investicije u održavanje operativne obale i lučke suprastrukture, za koje već postoje planovi, a stvaramo i bitne pretpostavke za njihovu realizaciju.

Kad je riječ o pretovaru u 2018.godini, mogu istaći da je iznosio
1.382.401,53 t tereta, što govori da je, u odnosu na 2017., kada je pretovareno 1.700.205,00 t, bio manji za 19 %. Manji pretovar tereta u 2018.godini, posledica je, u najvećoj mjeri, smanjenog obima pretovara boksita.

U ukupnom pretovaru u 2018.godini, dominantno učešće ostvarili su
rasuti tereti sa količinom od 1.034.950,11t ili 75 % , potom tečni tereti sa 280.170,48 t ili 20 % i, na kraju, ro-ro i generalni tereti sa 67.280,94 t ili 5 %.

U prva tri mjeseca ove godine, pretovareno je 191.376 t rasutih ili 74 %, tečnih 57 171 t ili 22 % i ro-ro i generalnih tereta 10 920 t ili 4 %.

Pobjeda: Ako možete saopštite kakvi su finansijski rezultati u prvom kvartalu ove godine i obim pretovara ( da li je rezultat bolji u odnosu na isti prošlogodišnji period)? Da li je došlo do rasta obima posla-pretovara i kakav je u odnosu na prošlu godinu? Da li ste zadovoljni rezultatima u prva tri mjeseca)?

Vučelić: Luka Bar AD je prvi kvartal 2019.godine završila sa pozitivnim poslovnim rezultatom, u iznosu od 136.418 €. Dobit za prvi kvartal, na konsolidovanom nivou, je iznosila 57.449 €.
U uporednom kvartalu prethodne godine, Luka Bar AD je iskazala gubitak u iznosu od 78.032 €.

Luka Bar AD je, u prvom kvartalu 2019.godine, ukupno pretovarila 259.467 tona tereta. U poređenju sa istim periodom prethodne godine, kada je brodski pretovar iznosio 336.942 tone, to je manje za 77.475 tona ili za 23%.
Dominantno učešće u ukupnom pretovaru Luka Bar AD imaju rasuti tereti. U prvom kvartalu ove godine, rasuti tereti, kao što sam već naveo, učestvuju u ukupnom pretovaru sa 74%, odnosno u iznosu od 191.376 tona. U uporednom periodu prethodne godine pretovareno je 268.880 tona rasutih tereta, što je za 77.505 tona više nego u prvom kvartalu ove godine. Jasno je da je manji obim pretovara rasutih tereta, i to prije svega boksita i cementa, glavni razlog ukupno manjeg pretovara u odnosu na uporedni kvartal prethodne godine.
Međutim, važno je napomenuti da je ostvarenje Plana za prvi kvartal 2019. godine 94%, odnosno da je pretovar svih vrsta tereta za 17000 tona manji u odnosu na Plan, što daje osnovu za zadovoljstvo i pozitivnu ocjenu. Realizacija pretovara u aprilu i maju nagovještava da će polugodišnji Plan biti ostvaren.

Pobjeda: Ko su glavni klijenti i poslovni partneri Luke Bar? Da li se može očekivati proširenje liste klijenata i koji bi to novi klijenti bili? Za koja tržišta Luka Bar sada trenutno radi? Da li se u 2019.godini mogu očekivati novi poslovi za Luku Bar i osvajanje novih tržišta? Koja bi to mogla biti tržišta i poslovi?

Vučelić: Najveći korisnici lučkih usluga su kompanije Uniprom, Uniprom metali, Grimaldi Euromed, Cemex, Bom-impex, Jugopetrol, MSK Kikinda.
Kao što se i iz samog navođenja kompanija sa kojima Luka Bar dominantno sarađuje može vidjeti, poslujemo sa širokim spektrom poslovnih partnera sa područja Srbije, BiH, Hrvatske , Italije…
Luka Bar će, u narednom periodu, značajno proširiti listu poslovnih partnera, pa koristim i ovu priliku da najavim saradnju sa HBIS (Željezara u Smederevu), sa kojim je planiran pretovar gvozdene rude u uvozu , kao i gotovih metalnih proizvoda u izvozu, potom sa ZI JIN ( RTB Bor) sa kojim je planiran uvoz koncentrata bakra i pretovar gotovih proizvoda u izvozu, TCK Montenegro-koji namjerava izgradnju silosa za rasuti cement, nakon čijeg stavljanja u funkciju će obim pretovara na godišnjem nivou biti 100 hiljada t ovog tereta, a planiramo i proširenje saradnje sa postojećim partnerima, poput posla sa MSK Kikinda- koji će izgraditi rezervoar za sirćetnu kiselinu, kapaciteta 5000 t, čime će obim pretovara ovog tečnog tereta, u odnosu na sadašnji nivo, biti udvostručen.

Pobjeda: U javnosti se često može čuti da Luka Bar zauzima poziciju od strateškog značaja na Jadranskom moru.Da li ima potencijala da postane jedan od glavnih trgovačkih izlaza koji povezuju Evropu, Afriku i Bliski Istok? Koji su preduslovi da se to ostvari i da se dobiju novi klijenti i samim tim poveća obim posla?

Vučelić: Jedna od ključnih početnih komparativnih prednosti Luke Bar u odnosu na konkurentske sjevernojadranske luke je upravo izvanredna geografska pozicija, koja omogućava skraćenje vremena prevoza roba pomorskim putem i utiče na smanjenje ukupnih troškova transporta roba od početne do odredišne tačke. Pomenute činjenice su jedan od osnovnih generatora potencijala Luke Bar da postane luka od regionalnog značaja, luka koja će biti čvoriste tokova roba sa svih kontinenata ka Evropi. U tom kontekstu, treba naglasiti da gravitaciona zona Luke Bar i njena tržišna pozicija (kao ni bilo koje druge luke) ne zavisi samo od geografskog položaja, vec su uslovljene ispunjenjem čitavog niza drugih preduslova povezanih sa intenzitetom privrednih aktivnosti i obimom robne razmjene prekomorskim putem (kako Crne Gore, tako i zemalja regiona), kvalitetom infrastrukturnih veza Luke sa okruženjem, nivoom koordinacije subjekata transportnog sistema, postojanjem različitih administrativnih barijera.
Jednako važna grupa preduslova za ostvarenje cilja da Luka Bar postane luka od strateškog značaja se odnosi na unapređenje postojećeg stanja i razvoj lučke infrastrukture i suprastrukture, unapredjenje tehničke opremljenosti luke, poboljšanja informacionog sistema, optimizaciju sistema zaštite i zdravlja na radu, zaštite životne sredine, iskorišćenje potencijala Slobodne zone Luka Bar, itd.
O ambicioznoj ideji da Luka Bar postane jedan od glavnih trgovačkih izlaza koji povezuje Evropu, Afriku i Bliski Istok se može razmišljati, ali je do njenog konačnog ostvarenja dug put.

Pobjeda: Da li je trenutna putna i željeznička infrastruktura dovoljno kvalitetna da zadovolji potrebe Luke? Koliko će izgradnja autoputa uticati na atraktivnost i bolje rezultate Luke?

Vučelić: Činjenica je da je trenutno stanje drumskih i željezničkih veza Luke Bar sa gravitacionim područjem daleko od optimalnog, ali, istovremeno, treba imati u vidu da su u toku kapitalni projekti iz domena saobraćajne infrastrukture, kako u Crnoj Gori, tako i u regionu, nakon čije realizacije će se, uvjeren sam, u relativno bliskoj budućnosti, eliminisati sva ograničenja i uspostaviti osnove za najefikasniji mogući protok roba od i ka Luci Bar.
Medjutim, smatram neophodnim da ukažem na jednu bitnu činjenicu- čak i postojeće stanje drumskih i željezničkih veza Luke sa zaledjem omogućava, do odredjenog stepena, povišenje stepena iskorišćenosti postojećih lučkih kapaciteta. Posebno bih, u tom kontekstu, istakao tekuće intenzivne aktivnosti, koje se sprovode u koordinaciji sa operatorima za željeznički teretni saobraćaj u Crnoj Gori (Montecargo AD) i Srbiji (Srbijacargo AD), koje imaju za cilj pokretanje novih tokova roba čije ce stjecište biti Luka Bar. Naša su očekivanja da će ove aktivnosti rezultirati konkretnim poslovima već u trećem kvartalu 2019.god.
Smatram da će izgradnja autoputa prema Beogradu, kao centralnom logističkom centru lučke gravitacione zone, imati izuzetno pozitivan uticaj na trzišnu poziciju Luke Bar, skraćujući potrebno vrijeme za transport roba, smanjujući troškove, dajući time doprinos poboljšanju konkurentnosti Luke Bar.

Pobjeda: Da li je u prethodnom periodu povećan stepen iskorišćenja Slobodne zone Luka Bar?

Vučelić: Činjenica je da je stepen ostvarenja očekivanja u odnosu na projekat Slobodna zona Luka Bar veoma nizak. Pri tome, treba imati u vidu da su u kompletnom periodu, od formalnog početka funkcionisanja Slobodne zone (2005.god), prema rezultatima analiza koje sam razmatrao, ostvareni brojni kontakti sa potencijalnim investitorima u razvoj proizvodnih i trgovačkih programa, u skladu sa konceptom Slobodne zone da bude podrška osnovnoj lučkoj djelatnosti. Međutim, broj konkretizovanih poslovnih namjera potencijalnih investitora, posebno iz domena pomenutih proizvodnih djelatnosti, je neznatan. Opet bih, pozivajući se na rezultate analiza koje sam sagledao, istakao da je nedovoljan stepen iskorišćenosti potencijala Slobodne zone bio uslovljen nizom ograničenja, prije svega, neodredjenostima u odnosu na pravo Luka Bar AD, kao operatora Slobodne zone, da koristi prostor i obavlja djelatnosti, što je, sa zadovoljstvom ističem, eliminisano nedavnim potpisivanjem Aneksa IV Ugovora o korišćenju morskog dobra sa Lučkom upravom Crne Gore, kojim je potvrđeno pravo Luka Bar AD da koristi pripadajući dio lučkog prostora i na njemu obavlja lučke djelatnosti do 2037.godine.

Zadovoljstvo mi je sto sam u prilici da saopštim da već imamo konkretne rezultate u odnosu na jedan od osnovnih poslovnih ciljeva – da se razvijaju djelatnosti u Slobodnoj zoni, sa akcentom na proizvodne djelatnosti: potpisani su ili ovih dana treba da se potpiše nekoliko ugovora o obavljanju djelatnosti u Slobodnoj zoni. Jedan od njih podrazumijeva izgradnju prerađivačkih kapaciteta u Slobodnoj zoni, a svi ugovori će, definitivno, dati puni doprinos povećanju obima pretovara, sa svim izvedenim pozitivnim efektima na poslovanje Luka Bar AD.
Inače, broj aktivnih ugovora o obavljanju djelatnosti u Slobodnoj zoni na dan 30. 04. 2019.god. je bio 65 – dominantan procenat ugovora se odnosi na pretovar, skladištenje i kupoprodaju robe.

Pobjeda: Da li su potrebne nove investicije u Luku Bar i na koji način će doći do njih? Da li je za investicije potreban novi vlasnik-strateški partner ili Luka Bar sada sama ima kapaciteta da investira u opremu, modernizaciju I povećanje kapaciteta? Da li ste u saznanju I ima li nagovještaja da će se u narednom periodu opet pokušati sa prodajom Luke Bar?

Vučelić: Investicije su svakako potrebne i one su sastavni dio upravo zaključenog Aneksa IV Ugovora o korišćenju morskog dobra.
Zaključivanjem Aneksa IV Luka Bar AD je preuzela obavezu da, u periodu za koji se produžava pravo korišćenja lučkog područja i obavljanja lučke djelatnosti, zaključno sa 31.12.2037.godine, investira preko 60 mil Eur.

Iznos predviđenih ulaganja, kao i definisana dinamika, jasno upućuju na zaključak da će, već u prve dvije godine, doći do razvoja kapaciteta Luke Bar, što uključuje i realizaciju proizvodnih programa u okviru Slobodne zone Luka Bar. Definisani modeli finansiranja planiranih razvojnih projekata uključuju i saradnju sa strateškim investitorma, koji bi bili uvedeni u skladu sa zakonom propisanim procedurama.

Luka Bar AD je kompanija u većinskom državnom vlasništvu, iz čega proizilazi da su strateške smjernice njenog daljeg razvoja i vlasničke strukture u domenu nadležnosti Vlade Crne Gore. U tom smislu, jasno je da će odluku o eventualnoj privatizaciji Luka Bar AD donijeti većinski vlasnik, a zadatak nas, kao izvršnog menadžmenta, je da se bavimo lučkim poslovanjem na dnevnom nivou i obezbijedimo maksimalno iskorišćenje raspoloživih resursa i realizaciju razvojnih projekata u skladu sa realnim zahtjevima tržišta.

Intervju Izvršnog direktora dnevnom listu Pobjeda

Vremenske prilike u Baru:

Partly Cloudy

2°C

Partly Cloudy

Humidity: 33%

Wind: 37.01 km/h

MONTENEGRO (BAR) TIME
TIME ZONE
Central European Time (CET)
UTC/GMT +01:00 hours

Pobjeda: Da li ste zadovoljni sa stanjem koje ste zatekli u kompaniji Luka Bar nakon dolaska u kompaniju? Nedavno smo čuli kakvi su poslovni-finansijski rezultati Luke Bar u prošloj godini i da li ste zadovoljni sa njima?

Vučelić: Iako nisam bio na čelu kompanije, na osnovu saznanja o poslovanju iz prethodne godine, moram da iskažem pozitivan odnos prema onome što je menadžment Luke Bar radio u 2018.godini, što se može okarakterisati kao korektan rad koji je rezultirao pozitivnim poslovnim rezultatom na kraju prošle godine.

Luka Bar je prošlu godinu završila sa gubitkom od 22,1 milion Eur koji dominantno proističe iz nove procjene vrijednosti imovine (14,9 mil Eur), isplate duga radnicima po osnovu razlike zarada (3,5 mil), kao i indirektnog otpisa potraživanja od kupaca (1,89 mil).
Ono što je važno je da je poslovni rezultat iz direktnog poslovanja mjeren poslovnim prihodima i rashodima u 2018.pozitivan i da su prihodi veći od rashoda, pa je iz toga proizišao i pozitivan rezultat od 289.000 Eur. Rezultat je ostvaren uprkos svim ograničenjima kojima je Luka Bar bila izložena u prošloj godini.

vladan vucelic

Pobjeda: Da li ste zadovoljni iskorišćenošću lučkih kapaciteta? Koliki je bio pretovar u prošloj godini i da li je bio veći u odnosu na 2017? Objasnite zašto je pretovar veći ili manji?Možete li nam saopštiti strukturu pretovara u prošloj i u prva tri mjeseca ove godine?

Vučelić: Luka Bar ne koristi pun kapacitet, što pokazuju dosadašnji rezultati pretovara mjereni tonama robe, koji su znatno manji u odnosu na projektovane kapacitete. Mogu da prmijetim da je, na neki način, Luka Bar izolovana u odnosu na glavne centre distribucije na Mediteranu i u odnosu na čvorišta transevropskih saobraćajnih koridora. Ne želim da opravdavam ovu činjenicu ni lošim stanjem željezničke ili putne infrastrukture, ni zastarjelošću vozne opreme, već ću samo reći da Luka Bar ima značajan prostor za bolje iskorišćenje kapaciteta, ali svakako uz neophodne investicije u održavanje operativne obale i lučke suprastrukture, za koje već postoje planovi, a stvaramo i bitne pretpostavke za njihovu realizaciju.

Kad je riječ o pretovaru u 2018.godini, mogu istaći da je iznosio
1.382.401,53 t tereta, što govori da je, u odnosu na 2017., kada je pretovareno 1.700.205,00 t, bio manji za 19 %. Manji pretovar tereta u 2018.godini, posledica je, u najvećoj mjeri, smanjenog obima pretovara boksita.

U ukupnom pretovaru u 2018.godini, dominantno učešće ostvarili su
rasuti tereti sa količinom od 1.034.950,11t ili 75 % , potom tečni tereti sa 280.170,48 t ili 20 % i, na kraju, ro-ro i generalni tereti sa 67.280,94 t ili 5 %.

U prva tri mjeseca ove godine, pretovareno je 191.376 t rasutih ili 74 %, tečnih 57 171 t ili 22 % i ro-ro i generalnih tereta 10 920 t ili 4 %.

Pobjeda: Ako možete saopštite kakvi su finansijski rezultati u prvom kvartalu ove godine i obim pretovara ( da li je rezultat bolji u odnosu na isti prošlogodišnji period)? Da li je došlo do rasta obima posla-pretovara i kakav je u odnosu na prošlu godinu? Da li ste zadovoljni rezultatima u prva tri mjeseca)?

Vučelić: Luka Bar AD je prvi kvartal 2019.godine završila sa pozitivnim poslovnim rezultatom, u iznosu od 136.418 €. Dobit za prvi kvartal, na konsolidovanom nivou, je iznosila 57.449 €.
U uporednom kvartalu prethodne godine, Luka Bar AD je iskazala gubitak u iznosu od 78.032 €.

Luka Bar AD je, u prvom kvartalu 2019.godine, ukupno pretovarila 259.467 tona tereta. U poređenju sa istim periodom prethodne godine, kada je brodski pretovar iznosio 336.942 tone, to je manje za 77.475 tona ili za 23%.
Dominantno učešće u ukupnom pretovaru Luka Bar AD imaju rasuti tereti. U prvom kvartalu ove godine, rasuti tereti, kao što sam već naveo, učestvuju u ukupnom pretovaru sa 74%, odnosno u iznosu od 191.376 tona. U uporednom periodu prethodne godine pretovareno je 268.880 tona rasutih tereta, što je za 77.505 tona više nego u prvom kvartalu ove godine. Jasno je da je manji obim pretovara rasutih tereta, i to prije svega boksita i cementa, glavni razlog ukupno manjeg pretovara u odnosu na uporedni kvartal prethodne godine.
Međutim, važno je napomenuti da je ostvarenje Plana za prvi kvartal 2019. godine 94%, odnosno da je pretovar svih vrsta tereta za 17000 tona manji u odnosu na Plan, što daje osnovu za zadovoljstvo i pozitivnu ocjenu. Realizacija pretovara u aprilu i maju nagovještava da će polugodišnji Plan biti ostvaren.

Pobjeda: Ko su glavni klijenti i poslovni partneri Luke Bar? Da li se može očekivati proširenje liste klijenata i koji bi to novi klijenti bili? Za koja tržišta Luka Bar sada trenutno radi? Da li se u 2019.godini mogu očekivati novi poslovi za Luku Bar i osvajanje novih tržišta? Koja bi to mogla biti tržišta i poslovi?

Vučelić: Najveći korisnici lučkih usluga su kompanije Uniprom, Uniprom metali, Grimaldi Euromed, Cemex, Bom-impex, Jugopetrol, MSK Kikinda.
Kao što se i iz samog navođenja kompanija sa kojima Luka Bar dominantno sarađuje može vidjeti, poslujemo sa širokim spektrom poslovnih partnera sa područja Srbije, BiH, Hrvatske , Italije…
Luka Bar će, u narednom periodu, značajno proširiti listu poslovnih partnera, pa koristim i ovu priliku da najavim saradnju sa HBIS (Željezara u Smederevu), sa kojim je planiran pretovar gvozdene rude u uvozu , kao i gotovih metalnih proizvoda u izvozu, potom sa ZI JIN ( RTB Bor) sa kojim je planiran uvoz koncentrata bakra i pretovar gotovih proizvoda u izvozu, TCK Montenegro-koji namjerava izgradnju silosa za rasuti cement, nakon čijeg stavljanja u funkciju će obim pretovara na godišnjem nivou biti 100 hiljada t ovog tereta, a planiramo i proširenje saradnje sa postojećim partnerima, poput posla sa MSK Kikinda- koji će izgraditi rezervoar za sirćetnu kiselinu, kapaciteta 5000 t, čime će obim pretovara ovog tečnog tereta, u odnosu na sadašnji nivo, biti udvostručen.

Pobjeda: U javnosti se često može čuti da Luka Bar zauzima poziciju od strateškog značaja na Jadranskom moru.Da li ima potencijala da postane jedan od glavnih trgovačkih izlaza koji povezuju Evropu, Afriku i Bliski Istok? Koji su preduslovi da se to ostvari i da se dobiju novi klijenti i samim tim poveća obim posla?

Vučelić: Jedna od ključnih početnih komparativnih prednosti Luke Bar u odnosu na konkurentske sjevernojadranske luke je upravo izvanredna geografska pozicija, koja omogućava skraćenje vremena prevoza roba pomorskim putem i utiče na smanjenje ukupnih troškova transporta roba od početne do odredišne tačke. Pomenute činjenice su jedan od osnovnih generatora potencijala Luke Bar da postane luka od regionalnog značaja, luka koja će biti čvoriste tokova roba sa svih kontinenata ka Evropi. U tom kontekstu, treba naglasiti da gravitaciona zona Luke Bar i njena tržišna pozicija (kao ni bilo koje druge luke) ne zavisi samo od geografskog položaja, vec su uslovljene ispunjenjem čitavog niza drugih preduslova povezanih sa intenzitetom privrednih aktivnosti i obimom robne razmjene prekomorskim putem (kako Crne Gore, tako i zemalja regiona), kvalitetom infrastrukturnih veza Luke sa okruženjem, nivoom koordinacije subjekata transportnog sistema, postojanjem različitih administrativnih barijera.
Jednako važna grupa preduslova za ostvarenje cilja da Luka Bar postane luka od strateškog značaja se odnosi na unapređenje postojećeg stanja i razvoj lučke infrastrukture i suprastrukture, unapredjenje tehničke opremljenosti luke, poboljšanja informacionog sistema, optimizaciju sistema zaštite i zdravlja na radu, zaštite životne sredine, iskorišćenje potencijala Slobodne zone Luka Bar, itd.
O ambicioznoj ideji da Luka Bar postane jedan od glavnih trgovačkih izlaza koji povezuje Evropu, Afriku i Bliski Istok se može razmišljati, ali je do njenog konačnog ostvarenja dug put.

Pobjeda: Da li je trenutna putna i željeznička infrastruktura dovoljno kvalitetna da zadovolji potrebe Luke? Koliko će izgradnja autoputa uticati na atraktivnost i bolje rezultate Luke?

Vučelić: Činjenica je da je trenutno stanje drumskih i željezničkih veza Luke Bar sa gravitacionim područjem daleko od optimalnog, ali, istovremeno, treba imati u vidu da su u toku kapitalni projekti iz domena saobraćajne infrastrukture, kako u Crnoj Gori, tako i u regionu, nakon čije realizacije će se, uvjeren sam, u relativno bliskoj budućnosti, eliminisati sva ograničenja i uspostaviti osnove za najefikasniji mogući protok roba od i ka Luci Bar.
Medjutim, smatram neophodnim da ukažem na jednu bitnu činjenicu- čak i postojeće stanje drumskih i željezničkih veza Luke sa zaledjem omogućava, do odredjenog stepena, povišenje stepena iskorišćenosti postojećih lučkih kapaciteta. Posebno bih, u tom kontekstu, istakao tekuće intenzivne aktivnosti, koje se sprovode u koordinaciji sa operatorima za željeznički teretni saobraćaj u Crnoj Gori (Montecargo AD) i Srbiji (Srbijacargo AD), koje imaju za cilj pokretanje novih tokova roba čije ce stjecište biti Luka Bar. Naša su očekivanja da će ove aktivnosti rezultirati konkretnim poslovima već u trećem kvartalu 2019.god.
Smatram da će izgradnja autoputa prema Beogradu, kao centralnom logističkom centru lučke gravitacione zone, imati izuzetno pozitivan uticaj na trzišnu poziciju Luke Bar, skraćujući potrebno vrijeme za transport roba, smanjujući troškove, dajući time doprinos poboljšanju konkurentnosti Luke Bar.

Pobjeda: Da li je u prethodnom periodu povećan stepen iskorišćenja Slobodne zone Luka Bar?

Vučelić: Činjenica je da je stepen ostvarenja očekivanja u odnosu na projekat Slobodna zona Luka Bar veoma nizak. Pri tome, treba imati u vidu da su u kompletnom periodu, od formalnog početka funkcionisanja Slobodne zone (2005.god), prema rezultatima analiza koje sam razmatrao, ostvareni brojni kontakti sa potencijalnim investitorima u razvoj proizvodnih i trgovačkih programa, u skladu sa konceptom Slobodne zone da bude podrška osnovnoj lučkoj djelatnosti. Međutim, broj konkretizovanih poslovnih namjera potencijalnih investitora, posebno iz domena pomenutih proizvodnih djelatnosti, je neznatan. Opet bih, pozivajući se na rezultate analiza koje sam sagledao, istakao da je nedovoljan stepen iskorišćenosti potencijala Slobodne zone bio uslovljen nizom ograničenja, prije svega, neodredjenostima u odnosu na pravo Luka Bar AD, kao operatora Slobodne zone, da koristi prostor i obavlja djelatnosti, što je, sa zadovoljstvom ističem, eliminisano nedavnim potpisivanjem Aneksa IV Ugovora o korišćenju morskog dobra sa Lučkom upravom Crne Gore, kojim je potvrđeno pravo Luka Bar AD da koristi pripadajući dio lučkog prostora i na njemu obavlja lučke djelatnosti do 2037.godine.

Zadovoljstvo mi je sto sam u prilici da saopštim da već imamo konkretne rezultate u odnosu na jedan od osnovnih poslovnih ciljeva – da se razvijaju djelatnosti u Slobodnoj zoni, sa akcentom na proizvodne djelatnosti: potpisani su ili ovih dana treba da se potpiše nekoliko ugovora o obavljanju djelatnosti u Slobodnoj zoni. Jedan od njih podrazumijeva izgradnju prerađivačkih kapaciteta u Slobodnoj zoni, a svi ugovori će, definitivno, dati puni doprinos povećanju obima pretovara, sa svim izvedenim pozitivnim efektima na poslovanje Luka Bar AD.
Inače, broj aktivnih ugovora o obavljanju djelatnosti u Slobodnoj zoni na dan 30. 04. 2019.god. je bio 65 – dominantan procenat ugovora se odnosi na pretovar, skladištenje i kupoprodaju robe.

Pobjeda: Da li su potrebne nove investicije u Luku Bar i na koji način će doći do njih? Da li je za investicije potreban novi vlasnik-strateški partner ili Luka Bar sada sama ima kapaciteta da investira u opremu, modernizaciju I povećanje kapaciteta? Da li ste u saznanju I ima li nagovještaja da će se u narednom periodu opet pokušati sa prodajom Luke Bar?

Vučelić: Investicije su svakako potrebne i one su sastavni dio upravo zaključenog Aneksa IV Ugovora o korišćenju morskog dobra.
Zaključivanjem Aneksa IV Luka Bar AD je preuzela obavezu da, u periodu za koji se produžava pravo korišćenja lučkog područja i obavljanja lučke djelatnosti, zaključno sa 31.12.2037.godine, investira preko 60 mil Eur.

Iznos predviđenih ulaganja, kao i definisana dinamika, jasno upućuju na zaključak da će, već u prve dvije godine, doći do razvoja kapaciteta Luke Bar, što uključuje i realizaciju proizvodnih programa u okviru Slobodne zone Luka Bar. Definisani modeli finansiranja planiranih razvojnih projekata uključuju i saradnju sa strateškim investitorma, koji bi bili uvedeni u skladu sa zakonom propisanim procedurama.

Luka Bar AD je kompanija u većinskom državnom vlasništvu, iz čega proizilazi da su strateške smjernice njenog daljeg razvoja i vlasničke strukture u domenu nadležnosti Vlade Crne Gore. U tom smislu, jasno je da će odluku o eventualnoj privatizaciji Luka Bar AD donijeti većinski vlasnik, a zadatak nas, kao izvršnog menadžmenta, je da se bavimo lučkim poslovanjem na dnevnom nivou i obezbijedimo maksimalno iskorišćenje raspoloživih resursa i realizaciju razvojnih projekata u skladu sa realnim zahtjevima tržišta.

poker oyna bahis sirketleri antalya escort pendik escort http://www.pornowatch.org http://www.deutschesporno.net http://www.freiporno.net http://www.pornosvideo.net http://www.deutschepornovideo.net